Moje Kulinarne Rozterki

poniedziałek, 28 września 2015

Grillowana dorada z czosnkiem, tymiankiem, szałwią ananasową i cytryną



Sezon grillowy trwa w pełni. Nie ukrywam, że na naszym rodzinnym grillu króluje z reguły mięsiwo, choć bardzo nad tym ubolewam. Któregoś dnia jednak postanowiłam się wyłamać i zarządziłam rybną ucztę grillową. Moim odkryciem była obłędnie aromatyczna, soczysta i absolutnie wyśmienita DORADA.
Przepis nie jest niczym nowym, Ameryki kulinarnej nie odkryłam, ale też w gotowaniu nie zawsze o to chodzi. Dla mnie istotne jest, aby przekraczać własne granice, aby odkrywać dotąd nieznane mnie samej smaki. I właśnie tym daniem odkryłam jak wspaniałą rybą jest Dorada.

Grillowana dorada z czosnkiem, tymiankiem, szałwią ananasową i cytryną

Składniki:
- oczyszczona i wypatroszona dorada,
- 100g masła prawdziwego, min. 82% tłuszczu,
- kilka ząbków czosnku,
- kilka listków tymianku,
- kilka listów szałwii ananasowej GOLDEN DELICIOUS,
- 1/2 łyżeczki drobno posiekanego imbiru,
- sok i skórka z jednej cytryny,
- sól morska,
- grubo mielony pieprz.

Przygotowanie:
1. Rybkę myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym. 
2. Masło rozcieramy razem z poszatkowanymi drobno ziołami, startą z jednej cytryny skórką oraz posiekanym imbirem.
3. Przeciśnięte przez praskę 3-4 ząbki czosnku dokładnie ucieramy z solą morską na jednolitą masę.
4. Masę z soli i czosnku dodajemy do masła i wszystko razem łączymy.
5. Rybkę z wierzchu solimy oraz pieprzymy.
6. Środek dorady dokładnie i obficie smarujemy przygotowanym masłem.
7. Rybkę układamy na folii aluminiowej, polewamy sokiem z cytryny, zawijamy dokładnie i kładziemy na grillu. Grillujemy ok. 7 minut, po czym odwracamy paczuszkę z rybką na drugą stronę i grillujemy jeszcze przez ok. 5 minut.

Smacznego !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz