Moje Kulinarne Rozterki

sobota, 10 sierpnia 2013

Jagodowy sernik na zimno z waniliową śmietaną, białą czekoladą i borówkami.


Kochani,
kolejny raz przegrałam starcie z czasem. Obiecany przepis na sernik z jagodami miałam umieścić już jakiś czas temu, ale za każdym razem, kiedy już miałam zabrać się do napisania posta, coś całkowicie nieoczekiwanego skutecznie wytrącało mnie z rytmu.
Dziś wreszcie znalazłam chwilę spokoju, żeby napisać parę słów.
Za dwa tygodnie odbędzie się kolejna edycja targów kulinarnych Warszawski Smak, w związku z czym mam pełne ręce roboty z eksperymentowaniem nowych przysmaków:).

Ale do rzeczy:
Przedstawiam fantastyczny, niesamowicie jagodowy sernik na zimno z waniliową śmietaną, białą czekoladą i borówkami.

Składniki: 
- 1kg trzykrotnie zmielonego sera,
- 250ml śmietanki kremówki,
- 1/2 szklanki cukru,
- 0,5kg jagód,
- 3-4 łyżki żelatyny,
- 1/3 szklanki wody,
- 250g herbatników maślanych pełnoziarnistów,
- 50g masła,
- szklanka borówek do dekoracji,
- tabliczka białej czekolady,
- 500ml śmietanki 30%,
- 2-3 łyżki cukru pudru.

Przygotowanie:
1. Herbatniki kruszymy do miski, dodajemy miękkie masło i razem ugniatamy do uzyskania lepkiej masy.
2. Przygotowaną masą wylepiamy dno tortownicy o średnicy 24cm. Spód ciasta pieczemy w rozgrzanym do 180stopni piekarniku przez ok 15minut.
3. Jagody miksujemy w blenderze, dodajemy pół szklanki cukru i ponownie miksujemy na gładki mus.
4. Do miski miksera wlewamy śmietankę kremówkę i ubijamy przez kilka minut. Następnie dodajemy zmielony ser. Na najniższych obrotach powoli dolewamy mus jagodowy.
5. W 1/3 szklanki gorącej wody rozpuszczamy 3-4 łyżki żelatyny. Rozpuszczoną żelatynę należy ostudzić, ale do momentu kiedy jest jeszcze płynna.
6. Żelatynę dolewamy do masy serowo-jagodowej. Całość miksujemy przez parę minut na najniższych obrotach.
7. Masę serową wylewamy na ostudzony spód. Wkładamy do lodówki najlepiej na całą noc.
8. Zimną śmietankę ubijamy z cukrem pudrem na gładką, lśniącą masę. Wylewamy na sernik i wkładamy do schłodzenia na 2-3 godziny.
9. Białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Sernik dekorujemy borówkami, rozpuszczoną białą czekoladą i świeżymi listkami mięty.






Smacznych Snów KOCHANI :) !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz