Moje Kulinarne Rozterki

środa, 28 sierpnia 2013

Życie bez glutenu ...


Kochani,
dziś chciałam poruszyć dość ważną kwestię. Myślę że dla wielu, którzy zaglądają nie tylko na mój blog, ale i na inne strony w poszukiwaniu przepisów, produktów i informacji dotyczących diety bezglutenowej, ten post może być bardzo interesujący.
Jako dziecko byłam uczulona na gluten, nie mogłam jeść niczego co zawierało mąkę pszenną, orkiszową, żytnią, itd. Obcy mi był smak pieczywa, makaronu czy tak uwielbianych przez dzieci ciastek. Mój organizm tolerował jedynie mąkę ryżową i kukurydzianą. Jak tylko zjadłam coś co zawierało nawet śladowe ilości gluteny w nocy miałam potworne duszności. Od ciągłego kaszlu wciąż chorowałam na zapalenie gardła i oskrzeli. Lekarze zapisywali nowe leki, podawali antybiotyki, ale nocne duszności nie ustępowały. Dopiero po jakimś czasie stwierdzono, że może to alergia. Zaczęły się wizyty u alergologa, badania, testy, aż w końcu zapadła diagnoza. Absolutnie nie wolno mi tknąć czegokolwiek co zawiera gluten.
W jednej chwili musiałam całkowicie zmienić swój styl odżywiania. Wtedy było to naprawdę trudne, gdyż zjawisko alergii nie było tak popularne jak dziś, wiedza na ten temat była raczej na etapie raczkującym. W związku z czym i produktów dla bezglutenowców było niewiele. Osobiście nie cierpiałam tego jedzenia, było po prostu niesmaczne.
Na szczęście dzięki uporowi mojej cudownej Mamy i medycynie naturalnej wyleczyłam się z alergii. Dziś mogę jeść już wszystko, niemniej są ludzie, którzy nie mają tyle szczęścia co ja.

Na pierwszej edycji Targów Kulinarnych Warszawski Smak spotkałam przesympatyczną dziewczynę, która prezentowała stoisko z certyfikowaną żywnością bezglutenową oraz żywnością naturalną.
Wioleta Zysk jest z wykształcenia magistrem Nauk o Żywności. Została u niej zdiagnozowana celiakia. Na początku brzmiało to co najmniej jak wyrok, oznaczało to całkowitą zmianę stylu życia. Nagle trzeba było przekształcić wszystkie dotychczasowe zwyczaje żywieniowe i dostosować do choroby. Celiakia do tej pory jest chorobą niewyleczalną, a leczy się ją stosując ścisłą dietę bezglutenową. Choroba ta jest niezwykle uciążliwa. 

Typowe objawy to biegunki, utrata wagi, niedożywienie, bóle kości, zmęczenie, anemia (niedokrwistość), która nie ustępuje mimo leczenia itp. Bardzo często choroba nie daje o sobie znać przez wiele lat i uaktywnia się tylko w stresujących sytuacjach. Być może zbyt mała świadomość i wiedza o chorobie sprawia, że nawet bardziej charakterystyczne objawy są źle interpretowane i uznawane m.in. za alergię pokarmową. Nieleczona celiakia może prowadzić do przewlekłego słabego zdrowia, osteoporozy, bezpłodności, poronień, depresji, chorób wątroby, zwiększonego ryzyka wystąpienia chorób autoimmunologicznych i niektórych form raka, takich jak chłoniaki, w niektórych przypadkach nawet do śmierci.

W obawie o nawet najmniejszy kontakt z glutenem dieta Wiolety stała się niezwykle monotonna.
Jednak w pewnym momencie wzięła się w garść i postanowiła stawić czoła chorobie.
Jak sama Wioleta mówi: „nastąpił moment kiedy ja i choroba zaczęłyśmy się wzajemnie akceptować. Ja zaczęłam stosować życie bez glutenu, choroba w zamian za to nie przysparzała mi dolegliwości. Jesteśmy ze sobą już dość długo i dzisiaj mogę powiedzieć, że jest nam ze sobą dobrze”.
Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu w życiu z tą chorobą Wioleta otworzyła sklep internetowy i stacjonarny. Wszyscy chorzy na celiakie lub osoby, które podejrzewają, iż mogą cierpieć na to schorzenie uzyskają wszelkie potrzebne informacje dotyczące tej choroby. Od rozpoznania podstawowych objawów kwalifikujących do zrobienia odpowiednich badań, poprzez porady jak nauczyć się żyć z tą chorobą aż po wszelkie wskazówki żywieniowe.




Celem działalności Wiolety Zysk jest przede wszystkim budowanie świadomości na temat celiakii wśród społeczeństwa. 


W ofercie sklepu znajduje się certyfikowana żywność bezglutenowa, dietetyczna oraz naturalna. Sklep bezglutenowy to sklep z żywnością specjalistyczną, przeznaczoną dla osób cierpiących na schorzenia tj. celiakia, cukrzyca, fenyloketonuria. Oferowane produkty są w 100% bezglutenowe, niskobiałkowe (PKU), bez cukru, bez mleka i bez konserwantów.






Sklep proponuje szeroką gamę produktów prozdrowotnych, bezglutenowych: pieczywa, wyroby cukiernicze, makarony oraz mieszanki mąk do domowych wypieków, a także produkty tj. mąki kasztanowe, mąki z żołędzi, mąki dyniowe, mąki z orzechów włoskich, sól himalajska różowa itp. Wszystkie produkty do sklepu dobierane są z wielką starannością. W asortymencie znajdują się artykuły najlepszej jakości, często niespotykane w tradycyjnych sklepach. Właścicielka ciągle stara się poszerzać ofertę i wzbogacać o liczne nowości i produkty.



Bardzo się cieszę, że powstają takie sklepy i chorzy na celiakię lub alergicy na tle pokarmowym mogą co raz szerzej urozmaicać swoją dietę i cieszyć się co raz lepszym i smaczniejszym jedzeniem.
Szczerze polecam ten sklep i kontakt z przemiłą właścicielką.





Wioleta Zysk
Zdrowa Żywność Bezglutenowa
ul. Długa 42b lok. 2, 05-140 Stasi Las
e-mail: info@sklepbezglutenowy.com.pl
www.sklepbezglutenowy.com.pl
tel. 536 406 557 


Smacznego dnia Kochani !!!

1 komentarz:

  1. Prowadzenie sklepu monopolowego wymaga nie tylko znajomości branży alkoholowej, ale także umiejętności zarządzania biznesem, w tym zapewnienia odpowiednich standardów obsługi klienta, zarządzania zapasami i marketingu. Właściciel musi również być świadomy odpowiedzialności społecznej związanej ze sprzedażą alkoholu.

    OdpowiedzUsuń