Moje Kulinarne Rozterki

niedziela, 19 maja 2013

Ciasto rabarbarowe z masą budyniową


Kochani,
nie będę pisać dziś przydługich wstępów, bo szczerze powiedziawszy od tego wyrwania nie doszłam jeszcze do siebie. Podczas całej tej niedyspozycji najbardziej brakowało mi gotowania, przez pierwsze trzy dni nie byłam nawet w stanie ustać przy kuchni. Ale w weekend już nie wytrzymałam i poszalałam. W piątek po pracy pojechałam na swój ulubiony bazarek, zgarnęłam pęczek botwinki, młodą marchewkę i rabarbar. Uwielbiam rabarbar, jego kwaskowatość połączona ze słodkim ciastem tworzą idealną całość.

Ciasto rabarbarowe z masą budyniową

Składniki:

Ciasto:
- 3 i 3/4 szklanki mąki krupczatki,
- łyżka proszku do pieczenia,
- jajko,
- 2 żółtka,
- 200g masła,
- pół szklanki cukru trzcinowego.

Masa budyniowa:
- 3 szklanki mleka,
- 2 opakowania budyniu waniliowego,
- 1/4 szklanki cukru trzcinowego,
- 3 torebki herbaty o smaku truskawki i rabarbaru.

Dodatkowo:
- ok. 500g rabarbaru,
- łyżka cukru.

Przygotowanie:
1. Do dużej miski przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, jajko, żółtka, pokrojone w małą kostkę zimne masło i cukier. Wszystko wyrabiamy dość szybko na gładkie ciasto.
2. Gotowe ciasto zawijamy w folię spożywczą i wkładamy na co najmniej 30 minut do lodówki.
3. Rabarbar kroimy na ok 1 cm. ukośne kawałki i zasypujemy łyżką cukru.
4. Ciasto dzielimy na dwie części, jedna część powinna być znacznie większa, użyjemy jej jako spód naszego ciasto. Druga część mniejsza posłuży jako kruszonka.
5. Brytfankę smarujemy masłem i wyklejamy ją dokładnie ciastem. Nakłuwamy ciasto dość gęsto widelcem. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni  piekarnika na ok. 20 minut.
6. Na podpieczony spód rozkładamy rabarbar.


7. Mleko zagotowujemy w garnku, wrzucamy torebki herbaty i kilka minut gotujemy. Torebki wyjmujemy, dodajemy cukier i przygotowujemy budyń zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu.
8. Ciepłą masą budyniową zalewamy rabarbar.
9. Na koniec ścieramy na tarce o grubszych oczkach ciasto, tworząc kruszonkę.


10. Ciasto pieczemy w 180 stopniach ok. 45 minut. Gotowe ciasto odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.

Ciasto wychodzi naprawdę rewelacyjne, bardzo kruche idealne ciasto, słodki budyń, kwaskowaty rabarbar i zadziwiająca herbaciana nuta. Niebo w gębie. Ledwo udało mi się zrobić zdjęcie ciasta w całości, bo już zaczęto je kroić:).









Smacznego Poniedziałku Kochani !

7 komentarzy:

  1. masa budyniowa lubi się z rabarbarem :)
    o taaak..
    pozdrawiam i dziękuję za udział w rabarbarowej akcji!

    OdpowiedzUsuń
  2. masa budyniowa i rabarbar to genialne połączenie smaków. Nie dość że przepięknie razem wyglądają to jeszcze ten smak:) pyszności:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie robiłam takiego połączenia ale wyobrażam sobie pyszny smak:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto jest genialne, naprawdę polecam :) i dziękuję za wszystkie miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzis bede piec, oczekuje ze bedzie wspaniale

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie z niecierpliwością czekam na efekty tego pieczenia, link do zdjęć czy choć krótki opis rezultatów:).
      Pozdrawiam

      Usuń