Moje Kulinarne Rozterki

niedziela, 5 maja 2013

Nominacja do Liebster Blog Award

Kochani,

musicie mi niestety wybaczyć tę dłuższą przerwę, ale niestety miałam dość poważne problemy z Internetem. Na szczęście już do Was wracam z dużą dawką nowych przepisów, na które zapraszam już od jutra:).
Tymczasem podczas mojej nieobecności spotkała mnie niezwykle miła niespodzianka, otóż dostałam nominację od Doroty Palacz do Liebster blog award. Serdecznie dziękuję za docenienie i przede wszystkim za zauważenie mojego bloga :).

 Liebster blog award


Zostałam nominowana przez: http://www.cosiedziwgarnku.blogspot.co.uk/

Nominacja do Liebster jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Pytania które otrzymałam:

1. Skąd pomysł na bloga?
Gotowanie zawsze było bardzo ważną częścią mojego życia, stanowiło pasję, sposób na wyrażenie siebie i swoich emocji. Któregoś dnia pomyślałam, może kogoś zainteresuje to co gotuję, jak gotuję i to co chciałabym przez swoje potrawy przekazać. I tak o to powstały Moje Kulinarne Rozterki.
2. Ulubiona potrawa?
Jest ich tyle, że nie potrafię na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć.
3. Kto jest Twoim kulinarnym idolem?
Karol Okrasa, Julia Child, Anna Olson, Brygida Kosel, Adam Chrząstowski, Gary Megigan, Antony Worrall Thompson i wielu innych:).
4. Co robisz gdy nie gotujesz?

Pracuję:), czytam i dopieszczam mojego kochanego kota:).
5. Ulubiony kolor?
Czarny, fioletowy i żółty.
6. Kawa czy herbata?
KAWA !!!! Najlepiej latte z baileysem:)
7. Ulubione ciasto?
Sernik, z kruszonką, brzoskwinką, czekoladą, po prostu każdy:)
8. Co sprawia że sie uśmiechasz?
Zachwyt rodziny, kiedy smakują moich specjałów:)
9. Skąd czerpiesz inspiracje kulinarne? 
Zewsząd, z telewizji, z książek, z gazet, od znajomych, szukam inspiracji wszędzie tam, gdzie się da. 
10. Największe marzenie (takie które nie jest tajemnicą oczywiście)?
Swój własny mały bar mleczny z polskim, tradycyjnym, tanim jedzeniem.
11. Dla kogo najczęściej gotujesz?
Dla znajomych, rodziny i ostatnio dla znajomych rodziców:).

Moje pytania:

1. Co daje Ci prowadzenie bloga kulinarnego?
2. Co sprawia Ci największy problem w kuchni?
3. Co zjadłaś/eś najdziwniejszego w sowim życiu?
4. Jaka jest Twoja popisowa potrawa?
5. Kot czy Pies?
6. Ulubiony drink?
7.Pomysł na szybki deser?
8. Sposób na udany weekend?
9. Ulubiona książka kucharska?
10. Kuchnia tradycyjna czy fusion?
11. Czym dla Ciebie jest gotowanie?

Blogi które nominuję:

1. http://ciasteczkolandia.blox.pl/html
2. http://ankawell.blogspot.com/
3. http://mania-gotowania.blogspot.com/
4. http://razadobrze.blogspot.com/
5. http://smakolyki-moniki.blogspot.com/
6. http://nietylkopasta.pl/
7. http://kalejdoskoprenaty.blogspot.it/
8. http://slinkacieknie.blogspot.com/
9. http://jedzismakuj.blogspot.com/ 
10. http://smak-europy.pl/
11. http://schokoladeinspirationen.blogspot.com/

Smacznej niedzieli Kochani :) Jutro czas do pracy, mam nadzieję, że wszyscy ten dzień przeżyjemy w miarę bezboleśnie :) 

Bardzo serdecznie dziękuję za kolejną nominację tym razem od bloga figasmakiem. Bardzo mi miło za wyróżnienie, które jeszcze bardziej mnie motywuję do dalszej pracy nad blogiem.

A o to odpowiedzi na zadane pytania:
1. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku i dlaczego?
Piękna polska jesień, nie lubię upałów, ale zimą nie ma cudownych warzyw i owoców, które tak uwielbiam. Dlatego wybieram złoty środek - jesień :)
2. Jakie jest Twoje ulubione warzywo?
Nie potrafię wymienić jednego: cukinia, kalafior, kabaczek, pomidor, kapusta....
3. Jak je najczęściej wykorzystujesz?
Wykorzystuję je do wszystkiego do czego się da :)
4. Dlaczego zostałaś/eś blogerem?
Banalnie - uwielbiam gotować i chciałam się kimś tą pasją podzielić.
5. Masz swoją ulubiona przyprawę?
O rany...znowu jest ich wiele - ale wyjątkowo uwielbiam lubczyk.
6. Jaka jest Twoja ulubiona kuchnia?
POLSKA !!!! Tradycyjna, pyszna polska kuchnia naszych babć.
7. Czy lubisz chodzić do restauracji?
Od czasu do czasu.
8. Dlaczego?
Żeby nauczyć się nowych rzeczy, poznawać nowe smaki czy techniki.
9. Jaka jest Twoja ulubiona książka związana z kuchnią, ale niekoniecznie kucharska?
"Zapach świeżych malin" Krystyna Wasilkowska-Frelichowska
10. Masz swojego ulubionego kucharza, który Cię inspiruje?
Jest ich kilku: Brygida Kosel, Karol Okrasa, Julia Child, Anna Olson, Antony Worrall Thompson
11. Jakie jest Twoje ulubione danie?
Jest ich zbyt wiele by móc wymienić jedno:)

Kolejna nominacja została mi przyznana przez blog Kulinarne przygody Gatity. Bardzo dziękuję za to wyróżnienie, zawsze miło jest być docenionym przez innych, dlatego każda z takich nominacji jest dla mnie ogromnie cenna.

A to odpowiedzi na pytania Gatity:

1. Wiosna czy lato ?
Zdecydowanie wiosna, wszystko budzi się do życia, ale nie przytłacza wszechobecny upał:)
2. Ulubiona potrwa ?
Nie jestem w stanie podać jednej. Jest ich tak wiele, że wyróżnienie jednej jest niemożliwe:)
3. Ulubiony kolor ?
fioletowy
4. Jakie ciasto pieczesz najczęściej ?
sernik
5. Jaką kuchnię lubisz najbardziej ?
polską
6. Czego byś nie odważyła się ugotować ?
czerniny
7. Skąd czerpiesz inspiracje kulinarne ?
zewsząd, z głowy, książek, programów kulinarnych
8. Ulubiona książka kulinarna ?
 Nie mam ulubionej, wszystkie cenię tak samo
9. Wymarzony gadżet kuchenny ?
palnik między innymi do creme brulee
10. Ulubiony program kulinarny w tv ?
Lubię programy z udziałem Karola Okrasy, Anny Olson, czy Brygidy Kosel
11. Twój kucharz-guru ?
Moja Mama 

Bardzo gorąco dziękuję blogowi  http://cooking-for-pleasure.blog.pl za nominację. Jest to moje czwarte wyróżnienie i naprawdę brakuję mi słów, żeby wyrazić swoją wdzięczność.  Jeszcze raz serdecznie dziękuję!
  1. Nie wyobrażasz sobie gotowania bez…moich cudownych noży :)
  2. Największe kulinarne wyzwanie..dzisiejsze ciasto lawa, ale czwarte podejście zakończone sukcesem
  3. Twój kulinarny autorytet to Moja Mama
  4. Wolisz sprawdzone receptury czy eksperymenty ?  Sprawdzone receptury z eksperymentalną nutką
  5. Ulubiona kuchnia to…POLSKA oczywiście
  6. Czego najbardziej nie lubisz robić w kuchni? Skubać fasolki szparagowej
  7. Opisz jak wyglądałaby Twoja wymarzona kuchnia? Przestrzenna z wyspą kuchenną na środku, z dużym oknem, w którym wisiałyby śnieżnobiałe firanki, a parapet uginałby się pod ciężarem skrzynek ze świeżymi ziołami
  8. Czego nigdy nie zjesz? Hmmmm ROBALI !
  9. Ulubiony deser to…Biszkopt ze śmietaną i truskawkami
  10. Jaką książkę kucharską polecasz? Wszystkie zapiski, zeszyty naszych mam i babć, jak dla mnie to największa skarbnica wiedzy kulinarnej.
  11. Twoim zdaniem danie idealne na romantyczną kolację to…spaghetti w sosie szpinakowo-śmietanowym

TYM razem nominacja od kulinernezmagania.blogspot.com Niezmiernie mi miło i serdecznie dziękuję za docenienie mojego bloga.

1. Które danie sprawia Ci największą łatwość?
Wszelkiego rodzaju pulpety, klopsiki, mielone.
2. Które danie sprawia Ci największą trudność?
Upieczenie dobrego biszkoptu.
3. Jaka kuchnia jest bliska Twojemu sercu? (Polska, włoska, tajska, francuska, itd.)
Zdecydowanie Polska, zwłaszcza staropolska.
4. Z czego czerpiesz inspiracje kulinarne?
Ze wszystkiego, z głowy, z programów telewizyjnych, z gazet, książek, od znajomych.
5. Jaka czynność kuchenna sprawia Ci najmniejszą przyjemność?
Oczyszczenie mięsa z tłuszczu i żyłek. Niestety robię to zbyt skrupulatnie, w związku z czym zajmuję mi to bardzo dużo czasu.
6. Jakiej potrawy nigdy nie spróbujesz?
ROBALI!!!!
7. Jakiej przyprawy najczęściej używasz w kuchni?
Przyprawy - pieprz i sól, zioła - lubczyk, tymianek, mięta i rozmaryn.
8. Dla kogo najczęściej gotujesz?
Dla męża i rodziców.
9. Kawa czy herbata?
Kawa
10. Ulubiony deser to...
Tarty z kremem/budyniem i owocami
11. Makaron czy ryż?
Makaron
Kolejna nominacja pochodzi od blogu http://chochelkapolapkach.blogspot.com. Dziękuję z całego serca za wyróżnienie. Jest mi jak zwykle bardzo miło, bo jak już wspominałam, każda nominacja jest dla mnie dowodem, że to co robię ma sens:).
 A o to odpowiedzi na pytania Chochelki :)


1.       Jaka jest twoja popisowa potrawa?
O rany....Jest ich kilka...wątróbka z cebulą i żurawiną, strogonow,  pulpety w sosie koperkowym, szarlotka i podobno robię pyszne steki. Jednej popisowej chyba nie jestem w stanie wymienić.
2.       Bez jakiego sprzętu kuchennego nie wyobrażasz sobie gotowania?
Bez mojej ukochanej patelni, noży od mojego męża, coś by się jeszcze pewnie znalazło:)
3.       Jaka jest twoja ulubiona książka kucharska?
Nie mam ulubionej książki. Korzystam głównie ze starych książek, zwłaszcza dotyczących polskiej kuchni i z zapisków, zeszytów moich babć i mamy.
4.       Gdybyś miał(a) okazję poznać tajniki dowolnej kuchni – jaką kuchnię byś wybrał(a)?
Kuchnia Staropolska zdecydowanie.
5.       Czy pamiętasz jakąś śmieszną przygodę związaną z gotowaniem?
W wieku 13 lat piekłam z koleżanką karpatkę...z pudełka...jeśli ktoś twierdzi, iż z pudełka zawsze wszystko wychodzi to się myli....efektem naszego pieczenia był naleśnik z bardzo gęstym budyniem, całkowicie niezjadliwy, ale ubawiłyśmy się przednio.
6.       Możesz wybrać dowolnego mistrza kuchni, który specjalnie dla Ciebie ugotuje kolację, kto to będzie?
Karol Okrasa
7.       Potrawa, której nigdy nie polubisz, to..?
Wszelkiego rodzaju ROBALE !!! Nie wiem jak można to jeść...fuj
8.       Kuchnia włoska czy kuchnia chińska?
Włoska
9.       Wymarzona podróż kulinarna byłaby do kraju…?
Indie, Tajlandia, Włochy i Francja
10.   Ulubione warzywo, ulubiony owoc to…?
Szpinak, cukinia, pomidory, kapusta młoda, truskawki, brzoskwinie, czereśnie, jagody...itd., itd., :)
11.   Czy kolekcjonujesz talerzyki, szklanki, kubeczki, sztućce do sesji blogowych?
Pewnie powinnam, ale nie...jestem początkującym fotografem kulinarnym i dopiero odkrywam tę sztukę...

Tym razem nominację otrzymałam od bloga Kalejdoskop smaków i zapachów, jest mi jak zawsze bardzo miło i bardzo dziękuję za to wyróżnienie. 

Odpowiedzi na pytania od Kesthi:
  1. Skąd czerpiesz kulinarne inspiracje? Z głowy, programów kulinarnych, z czasopism i książek kucharskich, od innych blogerów...
  2. Bez czego nie możesz się obejść w kuchni? Bez moich noży i patelni.
  3. Jaka jest Twoja ulubione potrawa? Jest ich tak wiele, że nie jestem w stanie wymienić tej jednej.
  4. Jakiej muzyki słuchasz? Przeróżnej, od popu i tego co lekkie dla ucha, przez dobry stary polski hip hop po muzykę operową. Jednak moja ulubiona muzyka to czasy The Beatles, a w Polsce Czerwonych Gitar.
  5. Skąd się wziął pomysł na nazwę Twojego bloga? Kiedy gotuję cały czas kombinuję, co z czym połączyć, żeby uzyskać nową jakość, gotowanie zajmuję 80% moich myśli, w związku z tym nazwa nie mogła być inna. Moje Kulinarne Rozterki, myślę że pasują jak ulał.
  6. Słodko, słono a może na kwaśno? Słono ...:)
  7. Co daje Ci motywację do dalszego działania? Rodzina
  8. Co robisz aby się wyciszyć, zrelaksować? Gotuję:)
  9. Jakie jest Twoje ulubione miejsce? Moja działka  to mój mały świat.
  10. Gdzie chciałbyś/chciałabyś pojechać na wakacje (wymarzone miejsce lub sposób spędzenia czasu)? Wystarczy mi moja działka i gotowanie, ale do tego trzeba urlopu :)
  11. Lubisz próbować nowych rzeczy np. nowych smaków? Tak, dzięki temu możliwe jest tworzenie wciąż nowych smaków.

 

2 komentarze:

  1. Dziękuję za nominację, moje odpowiedzi tutaj: http://razadobrze.blogspot.dk/2012/11/liebster-blog-award-dziekuje.html :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuje za wyróżnienie i zapraszam do czytania:)

    OdpowiedzUsuń