Moje Kulinarne Rozterki

środa, 20 marca 2013

Sałatka jajeczna z rzeżuchą



Święta zbliżają się wielkimi krokami, czas zaplanować świąteczne menu. Złapałam się na tym, iż planuję same potrawy obiadowe, barszcz biały, pieczone mięsa, kiełbasa biała podana na przeróżne sposoby, a w ogóle nie pomyślałam o świątecznym śniadaniu. Zaczęłam więc zastanawiać się czym uatrakcyjnić świąteczny poranny posiłek. Od razu na myśl przychodzą jajka, no bo cóż by innego:) na Wielkanoc.
Święta Wielkanocne to chyba moje ulubione święta, wszystko powoli budzi się do życia, wiosnę czuć już w powietrzu, pojawiają się żonkile, tulipany i moja ukochana, aromatyczna rzeżucha.
W tym roku zasadziłam nawet swoją, faktycznie uprawa nie jest szczególnie skomplikowana, nie mniej warto zadbać o spory dopływ światła. Moja miała chyba za mało słońca i urosła nieco rachityczna. Chociaż smakowała wyśmienicie i stała się dodatkiem do mojej wielkanocnej potrawy:)

Sałatka jajeczna z rzeżuchą, prosta, nieskomplikowana, a jaka pyszna.

Składniki: 
- 6 ugotowanych na twardo jajek,
- 2 ogórki kwaszone,
- 1/2 pokrojonej w drobną kostkę czerwonej cebuli,
- drobny szczypiorek,
- garść rzeżuchy,
- łyżka majonezu,
- łyżka śmietany sałatkowej lub jogurtu,
- sól, pieprz.

Przygotowanie:
Ugotowane jajka kroimy w grubszą kostkę. Dodajemy pokrojone ogórki, drobno poszatkowaną cebulkę oraz posiekane zioła.

 

Majonez i śmietanę łączymy z pozostałymi składnikami, doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Sałatka świetnie się również sprawdza jako pasta na kanapki.
Prostota i minimalizm składników czasem sprawdzają się najlepiej :)




Smacznego Dnia Kochani, a przy okazji solidaryzuję się dziś z wszystkimi, którzy cierpią z powodu bólu zęba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz