Moje Kulinarne Rozterki

czwartek, 27 czerwca 2013

Kompot truskawkowy z nutą cynamonu i waniliowym aromatem





Kochani,
dziś chciałam Wam zaproponować pyszny truskawkowy kompocik z lekko wyczuwalną nutą cynamony i pięknym waniliowym aromatem. Jak tylko pojawią się truskawki, popadam w truskawkowy obłęd, sezon na nie jest stosunkowo krótki, więc staram się wykorzystywać go w pełni. W tym roku zaopatrzyłam się już w kilka pojemników z zamrożonymi truskawkami, czekającymi na długie zimowe wieczory i w parę słoiczków kompociku.
Bardzo często robię kompot truskawkowy, który uwielbiam, zwłaszcza w wersji, którą chciałam Wam dziś przedstawić. Zatem bez zbędnego dziś przedłużania, zapraszam na kompot, jak dla mnie, idealny.


Kompot truskawkowy z nutą cynamonu i waniliowym aromatem

Składniki:
- 1 kg truskawek,
- cytryna,
- laska wanilii,
- laska cynamonu
- 3/4 szklanki drobnego cukru,
- 2 l źródlanej wody.

Przygotowanie:
1. Ilość poszczególnych składników jest jak zawsze orientacyjna, bo wiele rzeczy w kuchni robię na tzw. oko:).
2. Truskawki dokładnie opłukujemy i szypułkujemy. Odsączmy na sicie.
3. Umyte truskawki przekładamy do dużego garnka i zalewamy wodą źródlaną. Do kompotu lepiej użyć dobrej wody niż tej z kranu. Dodajemy cukier, nie przepadam za słodkim kompotem, więc 3/4 szklanki jest dla mnie ilością wystarczającą. Jednak jeśli lubicie wyraźną słodką nutę, dodajcie ok. 1,5 szklanki.
4. Kompot wstawiamy na niezbyt duży gaz, dodajemy przekrojoną laskę wanilii, laskę cynamonu oraz skórkę z jednej cytryny.
5. Gotujemy aż do zagotowania. Jeśli podczas gotowania pojawią się szumowiny należy je koniecznie łyżką cedzakową zebrać.
6. Kiedy kompot się zagotuje, wyłączamy gaz i pozostawiamy do ostygnięcia.
7. Kompot podajemy schłodzony.
8. Warto zrobić również weki na zimę. Słoiki myję w zmywarce, do jeszcze ciepłych nalewam gorący kompot, zakręcam i zostawiam przekręcone do góry nogami słoiki do całkowitego ostygnięcia.



Smacznego dnia Moi Drodzy :)


2 komentarze:

  1. Obłęd truskawkowy jest zaraźliwy. Mam i ja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zdecydowanie, truskawki od tygodnia pojawiają się u mnie na stole przynajmniej dwa razy dziennie, makaron z truskawkami, kompot truskawkowy, sernik z truskawkami, sos truskawkowy do mięsa i tak dzień w dzień...i wciąż czuję niedosyt :)

      Usuń