Moje Kulinarne Rozterki

sobota, 15 czerwca 2013

Wyniki konkursu polskie przysmaki z mąki i ziemniaków

Kochani,
Na wstępie chciałabym podziękować każdemu z Was z osobna za udział w mojej akcji. Jestem bardzo zaskoczona, że tak wiele przepisów dodaliście. Przyznam, że zakładając tę akcję miałam wątpliwości czy kogokolwiek zainteresuje temat pospolitych produktów takich jak mąka czy ziemniaki. Okazało się jednak, że z tych właśnie pospolitych produktów powstały prawdziwe kulinarne skarby.
Każdy przepis był wyjątkowy i chętnie powtórzę go u siebie w domu.
Nie potrafiłam również wyłonić jednego zwycięzcy, przerosło to moje siły:), dlatego postanowiłam, i mam ogromną nadzieję, że nikt nie będzie miał mi tego za złe, rozdzielić nagrodę między trzy osoby.

Książeczka Dania wegetariańskie - mnóstwo inspirujących przepisów na urozmaicenie swojego jadłospisu. Flaczki z boczniaków, tarta z pieczonych buraków, deser z kaszy jaglanej i suszonych owoców, to tylko niektóre propozycje zawarte w tym mini wydaniu.

Książeczka wędruję do osoby, której przepis był moim faworytem od samego początku. Został umieszczony stosunkowo wcześnie, ale przez cały okres akcji był w mojej pamięci. Nie mogłam więc postąpić inaczej i go nie wybrać jako jednego ze zwycięzców.

Cynamonowe leniwe z sosem rabarbarowym - przepis pochodzi z bloga FABRYKA KULINARNYCH INSPIRACJI.


Dlaczego ten przepis? Za fantastyczne połączenie leniwych z letnim klasycznym sosem rabarbarowym, który z powodzeniem można podać również do mięsa. Za bardzo kuszące podanie, taka estetyka zachęca do porwania talerza, schowania się w ciemnym kącie i mało estetycznego pożarcia tych pyszności :).

Książeczka Gotowanie na parze - to książeczka nie tylko dla miłośników zdrowej kuchni, ale również bogate źródło nowych pomysłów na przygotowanie dań mięsnych i warzywnych.

Książeczka wędruje do osoby, której przepis spodobał mi się za trud samodzielnego przygotowania makaronu. Znaczna większość sięga jednak po makaron sklepowy. I oczywiście nie ma w tym nic złego, niemniej zaimponowało mi, iż został umieszczony w mojej akcji domowy makaron.

Makaron gryczany domowy, z truskawkami - przepis pochodzi z bloga SMACZNA PYZA


Makaronowe wstążeczki wyglądają przepięknie, podane z truskawkami i posiekaną miętą tworzą idealną jak dla mnie całość. Bardzo chętnie spróbowałabym tego dania, bardzo sympatyczny pomysł na letni posiłek. 

Książeczka Makarony i sosy - w niewielkim wydaniu "zgromadzono prawie 50 przepisów na makarony i sosy rodem ze słonecznej Italii".

Ostatnia książeczka powędruję do osoby, której przepis spodobał mi się za połączenie składników, na które ja bym raczej nie wpadła, nad czym bardzo ubolewam:).
Przepis genialny w swej prostocie, a właśnie takie w swojej kuchni cenię najbardziej.

Knedle z młodą kapustą i twarogiem - przepis pochodzi od MIRABELKOWY BLOG


Bardzo spodobało mi się połączenie młodej kapusty i twarogu. Knedli nie robiłam nigdy, sama nie wiem czemu, w związku z czym mój debiut na pewno zahaczy o ten przepis. Młodą kapustę uwielbiam, dlatego zrobiony z niej farsz wydaje się być idealny. Knedle wyglądają niezwykle apetycznie i zdecydowanie zachęcają do ich samodzielnego zrobienia w swojej kuchni.

Zwycięzców proszę o kontakt na http://www.facebook.com/Kulinarne.Rozterki?ref=hl
w sprawie Waszych pełnych danych w celu wysłania książeczek:)

Kochani,
nagrody przyznane, ale chciałabym wyróżnić jeszcze kilka przepisów:
Dusiową Kuchnię - pierogi z botwinką i fetą - za przygotowanie pierogów z jednym z moich ulubionych farszy,
Zucchini Blues - Łężnie Bieszczadzkie - za sięgnięcie do kuchni regionalnej i przedstawienie przepisu, którego wydaję mi się znaczna większość raczej nie znała do tej pory,
Szóste Niebo - ziemniaczane beziki - za piękne ziemniaczki idealnie nadające się jako dodatek do eleganckiego dania,
Na Końcu Języka - ruscy zbójnicy - za podanie ruskich inaczej niż ze śmietaną lub podsmażoną cebulą, masło czosnkowe z przyprawami wydaje się fajnie łączyć z pikantnym ruskim farszem,
Z miłości do słodkości - szare kluchy z kapustą i grzybami - za sięgnięcie do "babcinych zeszytów", za prostotę i fenomenalny efekt końcowy,
Kulinarna Galeria Artystyczna - placuszki ziemniaczane z wędzoną makrelą - za uczynienie prostych placków ziemniaczanych wyrafinowanym daniem, które z powodzenie można by podać w eleganckiej restauracji.

Jeszcze raz serdecznie dziękuję wszystkim, którzy umieścili swoje przepisy na durszlaku lub mikserze. Na pewno będę do nich chętnie wracać !

Poniżej przedstawiam wszystkie przepisy, które wzięły udział w akcji na durszlaku:

7 komentarzy:

  1. bardzo dziękuję za miłe słowa i wyróżnienie :) dużo ciekawych przepisów było w akcji więc tym bardziej cieszę się z tego wyróżnienia. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje wyróżnionym :) ! Same pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za wyróżnienie:)To bardzo miłe.
    Tym bardziej, że do akcji zgłoszono tyle wspaniałych dań.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje wszystkim wyróżnionym :) dzięki za akcje i pozdrawiam ;)
    Bagietka.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję :) nawet się nie spodziewałam więc tym bardziej się cieszę!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nagrodę, bardzo się cieszę :) tyyyle wspaniałych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję!
    Chętnie wypróbuję Wasze przepisy :)

    OdpowiedzUsuń