Moje Kulinarne Rozterki

niedziela, 30 czerwca 2013

Doskonała potrawka z kurczaka


Kochani,
pamiętam jak w szkole podstawowej mama zapisała mnie na szkolne obiady. Nie byłam zbyt wybrednym dzieckiem, choć zdrowotnościowych warzywnych soków przygotowywanych przez moją mamę, przełknąć nie mogłam. Nie lubiłam też pomidorów, do tej pory zdarza mi się je wydłubywać z sałatki, aczkolwiek np. krem ze świeżych pomidorów wprost ubóstwiam. W każdym razie obiady w mojej podstawówce były naprawdę pyszne, szczególnie posmakowała mi potrawka z kurczaka. Przez wiele lat miałam na nią ogromną ochotę, ale za bardzo nie wiedziałam jak się za nią zabrać.
Szukając wskazówek w Internecie, trafiłam na przepis dla dzieci. I właśnie on był strzałem w dziesiątkę. Dowiedziałam się z niego jak zrobić ten sosik, który tak bardzo mi kiedyś smakował.

Zapraszam więc do potrawy z moich dziecięcych lat.

Doskonała potrawka z kurczaka.

Składniki:
- 4 udziki z kurczaka,
- 2 pęczki młodej włoszczyzny,
- garść fasolki szparagowej,
- 2 listki laurowe,
- kilka ziarenek ziela angielskiego,
- kilka ziarenek czarnego pieprzu,
- gałązka świeżego lubczyku,
- łyżka masła,
- łyżka mąki,
- pęczek zielonej pietruszki,
- sól, pieprz do smaku.

Przygotowanie:
1. Kurczaka myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym, zdejmujemy skórę z trzech udzików.
2. Kurczaka gotujemy mniej więcej w litrze wody. Wody nie może być zbyt dużo, ponieważ ugotowany rosół będzie bazą dla sosu.
3. Do udek dodajemy ziele angielskie, liście laurowe, ziarenka pieprzu oraz świeżą gałązkę lubczyku.
4. W razie potrzeby zdejmujemy tworzące się na powierzchni szumowiny.
5. Po ok. 15 minutach, dodajemy fasolkę szparagową oraz umytą, oskrobaną i pokrojoną w słupki włoszczyznę.
6. Gotujemy pod przykryciem na małym gazie ok. 30minut.
7. Pod koniec gotowania dodajemy łyżkę soli.
8. Warzywa powinny być leciutko twardawe, nie można ich rozgotować, bo powstanie niesmaczna papka.
9. Warzywa oraz kurczaka odcedzamy. Ugotowany rosołek wstawiamy z powrotem na gaz i gotujemy na dość dużym gazie, aby odparować nadmiar płynu.
10. Mięso kurczaka oddzielamy od chrząstek i kości. Dodajemy do warzyw.
11. Na patelni rozpuszczamy łyżkę masła, dodajemy łyżkę mąki oraz kilka łyżek rosołu. Powstałą zasmażką zagęszczamy resztę rosołu.
12. Przygotowanym sosem zalewamy mięso i warzywa.
13. Natkę pietruszki drobno siekamy i dodajemy do potrawki.
14. Podajemy z ryżem ugotowanym al dente.








Smacznej Niedzieli Moi Drodzy ::)
 


3 komentarze:

  1. ja zaciągam żółtkiem (zasmaża wtedy niepotrzebna) i dodaje soku z cytryny. Smakuje dokładnie jak w mojej szkole a przepis znalazłam w starej książce kucharskiej. Nie dodawałam nigdy fasolki ale chyba spróbuje.

    OdpowiedzUsuń