Moje Kulinarne Rozterki

poniedziałek, 24 czerwca 2013

Różany Torcik z Truskawkami



Kochani,
kilka dni byłam niedostępna, ale ten upał, który zagościł w stolicy, całkowicie wybił mnie z rytmu. Wspominałam już, że lato nie należy do moich ulubionych pór roku, jest na to usprawiedliwienie, urodziłam się 31 grudnia w drodze do szpitala w zimnym aucie, notabene w fiacie 126p. W związku z czym jestem dzieckiem zimy i temperatury powyżej 24 stopni są dla mnie całkowicie nie do przyjęcia. Jedyny plus tej upalnej aury to cudowne warzywa i owoce, tylko dla nich jestem w stanie znieść spływający po twarzy fluid i przyklejające się do ciała ubrania. Spędziłam kilka dni na działce, w związku z dniem Ojca i rocznic ślubu moich rodziców i naszej, co zaowocowało jak zwykle codziennym kucharzeniem:).

Serdecznie Polecam Wam puszysty i niezwykle lekki sernik z truskawkami o różanym aromacie. Jest banalny w wykonaniu i naprawdę bardzo smaczny.

Różany Serniczek z truskawkami

Składniki:
Kruche ciasto najlepiej przygotować według tego przepisu, to mój sprawdzony sposób na naprawdę dobre ciasto. Jest idealnie kruche, lekko słodkie, wspaniale łączy się z owocami i masą serową lub budyniową.
- 750g sera, tym razem użyłam sera mielonego z kubełka, ponieważ nie miałam maszynki, ale zawsze wszystkim polecam, jeśli mają możliwość samodzielnego zmielenia sera, to taki sernik według mnie jest najsmaczniejszy.
- 6 jajek,
- sok i skórka z jednej cytryny,
- 3 łyżki kaszy manny,
- 150g masła,
- 150g brązowego cukru, najlepiej zmielonego na cukier puder, ewentualnie możemy użyć miałkiego białego cukru,
- 1/3 szklanki wody różanej. Użyłam pozostałości wody różanej zrobionej po raz pierwszy samodzielnie jakiś czas temu.  Podałam aż 1/3 szklanki, ponieważ przygotowując wodę dodałam zbyt małą ilość płatków różanych w stosunku do ilości wody, przez co wyszła nieco mniej intensywna. Kolejne wody, które przygotowałam były już bardziej skoncentrowane, wtedy dodajemy ok. 1-2 łyżki.
- 200g truskawek.

Przygotowanie:
1. Ciasto kruche przygotowujemy według tego przepisu.
2. Żółtka oddzielamy od białek i ucieramy razem z masłem na gładką masę. Możemy użyć miksera, na pewno przyspieszy i ułatwi nam to pracę.
3. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodajemy niewielkimi porcjami cukier puder. Ubijamy do momentu, kiedy piana będzie sztywna i ładnie błyszcząca.
4. Ser łączymy z utartymi z masłem żółtkami, dodajemy sok i otartą skórkę z jednej cytryny, wodę różaną oraz kaszę manną.
5. Na końcu delikatnie masę serową łączymy z ubitymi białkami.
6. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Dno blaszki wyklejamy ciastem i obciążamy, np. fasolą. Pieczemy ok. 20-25 minut.
7. Na podpieczony spód wylewamy połowę masy serowej, następnie układamy umyte i wyszypułkowane truskawki pokrojone w grubsze plasterki. Truskawki przykrywamy pozostałą częścią masy serowej, na wierzchu ponownie układamy truskawki.
8. Jeśli pozostało nam trochę ciasta, możemy wierzch sernika udekorować rulonikami lub listkami.
9. Brytfankę z sernikiem wstawiamy do większej blaszki, do której wlewamy wodę, mniej więcej do połowy wysokości blaszki z sernikiem.
10. Sernik pieczemy w kąpieli wodnej w 160 stopniach przez ok. 60 minut. Na koniec można ustawić termoobieg na jakieś 5-7 minut, żeby wierzch ciasta lekko się zrumienił.
11. Sernik pozostawiamy w piekarniku aż do całkowitego wystudzenia. Nie polecam otwierania piekarnika, ja z reguły sernik piekę wieczorem i zostawiam go w piekarniku na całą noc.
12. Dekorujemy listkami mięty i płatkami róż.

Przepis na wodę różaną już wkrótce :). Nie sądziłam, że jej przygotowanie jest tak proste, a dodatkowo jeśli przygotujecie ją sami, macie pewność, że jest zrobiona z niepryskanych kwiatów. Ja płatki róż zerwałam u mojej mamy w ogrodzie, dzięki czemu wiem, że woda będzie najlepszej jakości i na pewno mi nie zaszkodzi.









Smacznego wieczoru Kochani i do jutra :)

Truskawkowy zawrót głowy 2013 Owoce z sadu i dzialki

1 komentarz: