Moje Kulinarne Rozterki

środa, 12 czerwca 2013

Pulpety w sosie koperkowym podane z surówką z czerwonej kapusty


Zastanawiam się czemu dzień w pracy zawsze niemiłosiernie się dłuży, a czas wolny mija tak błyskawicznie, że nim się dziś obejrzałam, a już w telewizji zabrzmiał znajomy dźwięk sygnalizujący rozpoczęcie faktów.
Choć powiem szczerze, że czasem wolę dzielnie iść do pracy niż zupełnie niedzielnie stanąć przed wyzwaniem obowiązków domowych. Gotowanie uwielbiam, to moja największa pasja i miłość, sprzątanie w kuchni zasadniczo też zniosę, ale jeśli chodzi o pozostałe czynności, które w każdym domu trzeba wykonać, to uwierzcie mi darzę je ogromną niechęcią, wręcz nienawiścią.
Przeważnie wyręcza mnie w tym mój cudowny mąż, zgodnie z zasadą, ja pilnuję rachunków, zawartości lodówki i jego brzucha:). Świat kuchni należy do mnie, świat porządku domowego do niego. Czasem jednak zdarzają się takie sytuacje, że muszę stawić czoła temu co dzieje się w moim domu. Nie zawsze czuję, że podałam temu wyzwaniu, dlatego, żeby nie ponieść spektakularnej porażki, wynajduję milion rzeczy, które absolutnie muszę dziś zrobić. I tak pojechałam do jednego sklepu, później do drugiego, do banku, a potem ugotowałam obiad, wstawiłam pranie, kompot ugotowałam...i...nim się obejrzałam..., już po 19.00. Upsss.....Chyba dziś już nie zdążę posprzątać:).

Efekty mojego dzisiejszego pitraszenia przedstawiam poniżej:).

Pulpety w sosie koperkowym podane z surówką z czerwonej kapusty

Składniki na pulpety:
- 500g mięsa mielonego z indyka,
- cebula biała,
- średniej wielkości marchewka,
- jajko,
- bułka namoczona w mleku,
- 2 łyżki kaszy manny,
- sól, pieprz,
- mąka do obtoczenia pulpetów.

Sos koperkowy:
- 1/2 szklanki wywaru, w którym gotowały się pulpety,
- pęczek świeżego koperku + łyżeczka suszonego koperku,
- 250g gęstego jogurtu naturalnego/greckiego lub śmietany 18%,
- łyżka mąki pszennej,
- sól, pieprz do smaku.

Surówka z czerwonej kapusty:
- połowa średniej wielkości kapusty czerwonej,
- cebula,
- kawałek pora,
- 2 jabłka,
- sok wyciśnięty z całej cytryny,
- sok wyciśnięty z połowy pomarańczy,
- 2-3 łyżki śmietany,
- łyżka majonezu,
- pół łyżeczki cukru
- sól, pieprz do smaku.

Przygotowanie:
1. Do dużej miski przekładamy mięso, jeśli mamy w domu maszynkę do mielenia warto samodzielnie zmielić mięso. Ja użyłam mięsa z indyka, ale równie dobrze można użyć mięsa drobiowego czy wieprzowego. Pulpety z indyka są w smaku niezwykle delikatne, właśnie dlatego najczęściej to mięso wybieram.
2. Cebulę kroimy w bardzo drobną kostkę, marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach.
3. Mięso doprawiamy solą i pierzem, dodajemy pokrojoną cebulę, startą marchewkę, jajko, kaszę manną i namoczoną w mleku bułkę. Wszystko dokładnie wyrabiamy.
4. W dużym garnku zagotowujemy wodę i dodajemy dwie łyżki jarzynki/soli, lub tak jak w moim przypadku używamy wywaru warzywnego.
5. Z mięsa formujemy zgrabne pulpety, obtaczamy w mące i wrzucamy na gotujący się wywar.
6. Pulpety gotujemy ok. 20minut.
7. Do mniejszego garnuszka odlewamy pół szklanki wywaru, dodajemy jogurt lub śmietanę, pęczek posiekanego koperku, łyżeczkę suszonego koperku. Chwilę gotujemy, a następnie zagęszczamy sosik, jeśli jest taka potrzeba, łyżką mąki pszennej. Na koniec sos doprawiamy solą i białym pieprzem.
8. Pulpety odcedzamy i zalewamy przygotowanym sosem koperkowym.
9. Podajemy z młodymi ziemniakami/kluskami śląskimi i ulubioną surówką. W moim przypadku bardzo prosta surówka z czerwonej kapusty.
10. Kapustę drobno szatkujemy i przez ok.5 minut blanszujemy.
11. Zblanszowaną kapustę przekładamy do miski. Doprawiamy sokiem z cytryny i pomarańczy. Dodajemy ok. płaskiej łyżki soli i odstawiamy do lodówki na 20minut.
12. Cebulę i pora szatkujemy dość drobno. Jabłka ścieramy na tarce o grubych oczkach.
13. Do kapusty dodajemy cebulę, pora, starte jabłka, śmietanę i majonez. Wszystko razem ze sobą mieszamy i doprawiamy świeżo mielonym pieprzem, cukrem, ewentualnie jeszcze solą. Dobrze, żeby surówkę przed podaniem wstawić na ok. godzinę do lodówki.











Smacznego wieczoru Kochani !

5 komentarzy:

  1. o tak! Swietne. Ja jak robie to podaje z gotowaną marchewką! Uwielbiam takie pulpety.


    Zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  2. Howdy! This is my first visit to your blog! We are a
    collection of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us valuable information to work on.

    You have done a wonderful job!

    Look at my web-site: krakow zabytki

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) Natomiast najbardziej podoba mi sie Twoje zdjecie w tle czyli owoc ognistego smoka (火龙果 huolongguo)... uwielbiam :) Moglabym jesc codziennie

    OdpowiedzUsuń
  4. Pulpety posmakowały tylko trochę za mało koperku na sos przydałoby się następnym razem więcej :)

    OdpowiedzUsuń